اجازه تحركات ضد امنيتي را به هيچ دسته و فرقه‌اي نخواهيم داد

فرمانده ناجا با تأكيد بر اينكه به هيچ عنوان به هيچ گروه، دسته، فرقه و جريان سياسي اجازه تحركات ضدامنيتي و غيرقانوني نخواهيم داد، گفت: ان‌شاء‌الله در اسرع وقت اين اراذل و اوباش داعشي و مخلان نظم و امنيت در محكمه عدل جمهوري اسلامي ايران محاكمه خواهند شد. سردار حسين اشتري روز پنج‌شنبه در مراسم وداع با شهداي فاطمي (عرصه نظم و امنيت‌) باگراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب، دفاع مقدس و شهيدان مدافع حرم و حريم و شهداي عرصه نظم و امنيت به ويژه چهار‌شهيدي كه در درگيري با آشوبگران به فيض شهادت رسيدند با اشاره به اينكه سه‌تن از اين عزيزان از شهداي بزرگوار ناجا و يك شهيد نيز از برادران عزيز بسيجي است، ادامه داد: امروز نيروي انتظامي و بسيج عزيز، با قدرت و اقتدار در مقابل هر بي‌نظمي و اخلالي ايستاده‌اند. سردار اشتري تأكيد كرد: فرزندان ملت در ناجا در مأموريت‌هاي مختلف از نقطه صفر مرزي تا دل شهرها به صورت شبانه‌روزي براي استقرار نظم و امنيت مشغول خدمت هستند و امنيت مثال زدني ما در منطقه مرهون خون شهداست. وي خاطر نشان كرد: شهدا مظلومانه و بدون هيچ ادعايي رفتند و با شهادت و ايثارگري خود امنيت و آرامش را به مردم هديه كردند. بايد اين عزيزان و خانواده آنها را قدر بدانيم كه امنيت ما مرهون خون اين عزيزان است. فرمانده ناجا تأكيد كرد: نمي‌گذاريم خون شهداي ناجا و بسيج كه در كنار هم با همدلي و هماهنگي، امنيت مي‌آفرينند پايمال شود، امروز ناجا، سپاه، ارتش، بسيج در كنار هم و با وحدت كلمه زير بيرق و پرچم فرماندهي معظم كل قوا، مقام‌معظم‌رهبري براي اجراي مأموريت‌ها تلاش مي‌كنند و در اين مسير هيچ كوتاهي نمي‌كنند و تقديم اين شهدا مؤيد اين ادعا است. در ضرب‌الاجلي 15‌دقيقه‌اي غائله ختم شدسردار اشتري با اشاره به حادثه خيابان گلستان هفتم پاسداران گفت: شاهد هماهنگي خوب بين ناجا، سپاه، بسيج، شوراي تأمين امنيت استان و وزارت كشور بوديم و اين مأموريت به خوبي انجام شد. وي با بيان اينكه در ضرب‌الاجلي 15‌دقيقه‌اي اين غائله ختم شد، گفت: برخي سؤال مي‌كنند آيا نمي‌شد حالا كه ناجا و ديگر دستگاه‌ها اين توان را دارند، ماجرا با سرعت بيشتري به پايان مي‌رسيد، بايد بگويم مديريت صحنه بايد با رعايت همه جوانب باشد، برخي از ساعات به دليل تراكم و تردد مردمي شايد اگر زودتر اقدام مي‌شد، مشكلاتي پيش مي‌آمد. عالي‌ترين مقام انتظامي كشور تأكيد كرد: بدانيد و اطمينان داشته باشيد كه فرزندان شما در ناجا و ديگر دستگاه‌هاي مسئول در موعد مقرر و در ضرب‌الاجلي 15‌دقيقه‌اي، با آشوبگران با قدرت تمام برخورد كردند. 
برخورد قاطع با مخلان امنيت
وي اضافه كرد: ظرف 15‌دقيقه آشوبگراني كه خط و نشان مي‌كشيدند، دستگير شدند و با اين جماعت برخورد شد و ذليلانه و با روحيه ترس ميدان را خالي كردند و اين بيانگر اقتدار جمهوري اسلامي ايران است. سردار اشتري تأكيد كرد: هر كسي كه با هر عنوان، فرقه يا تفكري بخواهد امنيت كشور را به مخاطره بيندازد با قاطعيت و اقتدار با آنها برخورد خواهد شد. وي ادامه داد: همكاران بنده به تعبير مقام معظم رهبري «مجاهدان في سبيل الله» هستند و بر اين تعبير افتخار مي‌كنيم و آن را مدالي بر گردن خود مي‌دانيم. وي خاطر نشان كرد: با روحيه جهادي، توكل بر خداوند و توسل به ائمه‌اطهار و با آموزش‌ها، به هيچ عنوان به هيچ گروه، دسته، فرقه و جريان سياسي اجازه نمي‌دهيم تحركات ضد امنيتي و خرابكارانه داشته باشند. وي يادآور شد: ما با حضرت امام‌(ره)، مقام معظم رهبري، شهدا و خانواده آنها عهد بستيم و مي‌بنديم كه تا آخر ايستاده‌ايم و در هر كجا، هر شخصي قصد اخلال داشته باشد با اقتدار برخورد كنيم. وي با تسليت به خانواده معظم چهار شهيد مدافع امنيت گفت: واقعاً داغ اين عزيزان انقلابي و متعهد براي ما و خانواده‌هايشان سخت و سنگين است و بايد بگويم هرگز اجازه نمي‌دهيم خون پاك اين شهدا پايمال شود. سردار اشتري خطاب به خانواده معزز شهدا تأكيد كرد: ما در غم شما شريك هستيم و نمي‌گذاريم خون شهدا به هدر رود، نمي‌گذاريم و اجازه نمي‌دهيم كساني كه به دنبال ناامني كشور هستند به اهداف خود دست يابند. 
محاكمه عاملان حادثه


فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان كرد: با هماهنگي خوبي كه با دستگاه محترم قضا صورت گرفته، ان‌شاء‌الله اين اراذل و اوباش داعشي و مخلان نظم و امنيت در اسرع وقت در محكمه عدل جمهوري اسلامي ايران محاكمه مي‌شوند و ما در اينجا عهد و پيمان مي‌بنديم كه راه شهدا را ادامه مي‌دهيم تا شرمنده آنها نباشيم. 
شهداي امنيت شجاعانه عمل كردند
وي با اشاره به شروع آشوب در خيابان گلستان هفتم پاسداران ادامه داد: بنده از دقايق اول پيگير بودم و مرتب گزارش‌ها را دريافت مي‌كردم و بايد بگويم شهداي امنيت، شجاعانه عمل كردند و مظلومانه شهيد شدند و در اين حين توجه داشتيم كه صحنه به‌گونه‌اي مديريت شود كه مردم كمترين آسيب و خسارت را ببينند، در مواقعي به خاطر مردم مجبور بوديم صبر كنيم تا مردم دچار خسران نشوند، ان‌شاء‌الله با محاكمه اين جرثومه‌هاي فساد و اراذل و اوباش داعشي، دل مردم و خانواده معزز شهدا شاد خواهد شد. 
هشدار سخنگوي ناجا به مخلان امنيت
سخنگوي ناجا هم گفت: برقراري امنيت در مناسبت‌ها و موقعيت‌هاي اجتماعي سازوكارهاي خودش را دارد. اين مهم نياز به تدبير، هوشمندي، صبر، تأمل و هوش بافتاري(محيطي) و انديشه راهبردي و آينده نگري دارد. سردار منتظر المهدي گفت: هر آنگاه كه ضرب‌العجل پليس به سر رسد و بر شيپور برخورد با خاطيان و مخلان امنيت دميده شود كسي را ياراي تاب در مقابل آن نيست. 
تا پاي جان رهرو راه شهدا هستيم
رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه شهدا، خون، جان و جواني خود را براي امنيت و آرامش مردم عزيز تقديم كردند، گفت: تا جان در بدن داريم رهرو راه شهدا هستيم.  سردار حسين رحيمي هم در حاشيه برگزاري آيين تشييع پيكر شهداي نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران با تقدير و تشكر از ابراز لطف مردم به نيروي انتظامي و حضور پررنگ در اين مراسم اظهار داشت: اين جوانان عزيز و غيور خون، جان و جواني خود را براي امنيت و آرامش كشور و مردم تقديم كردند. رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه در عمليات‌هاي شهري جداسازي مردم از آشوبگران سخت است، افزود: تلاش مي‌كنيم كه در اين مواقع به مردم صدمه‌اي نرسد. وي تأكيد كرد: امنيت، آرامش و رفاه مردم براي ما در اولويت است و اجازه نمي‌دهيم تا جايي كه مي‌توانيم كوچكترين ضربه‌اي متوجه اموال و جان مردم شود. سردار رحيمي گفت: تا جان در بدن داريم رهرو راه اين شهدا هستيم و براي حفظ آرمان‌هاي نظام و انقلاب تلاش مي‌كنيم.